Liberty Home Guard Reviews 

6,163
•
TrustScore 4.5 out of 5

4.4

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Considering 1,039 reviews, reviewers overwhelmingly had a great experience with this company. Customers frequently praise the dedicated staff for being extremely polite, highly professional, and exceptionally helpful during various customer inquiries. Many people note that representatives consistently take the necessary time to answer all questions and clearly explain the service procedures. Some reviewers were not happy with extended response times and significant delays regarding ongoing home appliance repairs. Consumers also mentioned experiencing considerable difficulty understanding some representatives on the phone due to language barriers. Others felt frustrated when dealing with multiple complications during claim resolutions and unreturned phone calls from management.

What people talk about most

Customer service

Customers had positive experiences with customer service, noting that representatives listened patiently,... See more

Service

Consumers find service to be mixed, with many reviewers praising helpful staff and quick appliance... See more

Claim

People report ambiguous experiences with claim handling, as several reviewers praised efficient agents who... See more

Response time

Reviewers highlight ambiguous aspects of response time, as some consumers experience extreme frustration with... See more

Reviews shaping this summary

Rated 4 out of 5 stars

Fabio took good care of us getting the claim resolved. It was nice that I could actually understand what he was saying. The many times I’ve called in about this claim I have had much difficulty unders... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Fabio Lopez clearly explained the process for the claim and put me at ease in having to pay out of pocket for a cleaning of the evaporator coils which is not covered on the warranty. If the air condit... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Kieth Gordon called us while we were online looking at what Liberty Home Guard offers, we spoke to Kieth and asked numerous questions ,he took the time to explain the plan we were interested in and t... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Your representative, Luis Pena, was very good to work with. He listened, understood and seemed to ask the right questions and take the right action. After a year, another claim, and two technicians... See more

Company replied


Company details

  1. Repair Service

About Liberty Home Guard

Written by the company

Protect your home’s most valuable systems and appliances.Starting at $1/day



Liberty Home Guard have been rated the #1 Home Warranty Provider by the U.S. News & World Report and received an A grade from The Better Business Bureau.



Liberty Home Guard is committed to revolutionizing the home service industry by providing customers with outstanding service and cutting edge technology to increase ease and efficiency in the home warranty process.


Contact info

4.4

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

6K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

Replied to 66% of negative reviews

Typically replies within 1 week

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.4

All reviews

(6,163)

937 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

Excellent sales pitch, but beware the hidden $2,000 HVAC cap and low-ball settlement trap

Excellent sales pitch, but beware the hidden $2,000 HVAC cap and low-ball settlement trap.

Like many customers, I was initially impressed by Liberty Home Guard’s high ratings, which are heavily front-loaded during the onboarding and sales process. However, the true test of a home warranty company happens when a major system actually fails.

When my HVAC system went out, I learned how their claims process really works:

They hide a rigid $2,000 payout cap for HVAC replacements in their fine print—far below competitive standards like American Home Shield ($5,000) or First American (unlimited).

Instead of honoring a full resolution, they attempted to force a low-ball cash deduction agreement ($2,200) that left me facing thousands in out-of-pocket costs, while demanding I sign away my rights under the time coercion of suffering in the Texas heat.

Because of these misleading practices and refusal to honor fair claim values, I have had to formally escalate this matter through state and federal regulatory channels. My claim is now actively documented under Better Business Bureau Complaint ID 25388360 and Texas Department of Licensing and Regulation (TDLR) Tracking #0000039044 (LHG Texas License #188).

Read your contract fine print line by line before trusting their advertised star ratings. There are far more transparent home warranty providers out there.

October 11, 2026
Unprompted review
Liberty Home Guard logo

Reply from Liberty Home Guard

Hello Marc Byrd! We apologize for the experience you described and the inconvenience it caused. Your feedback is important to us, and we are committed to addressing your concerns. A member of our customer success team will contact you shortly to resolve this matter. Thank you for bringing it to our attention

Advertisement
Rated 1 out of 5 stars

Avoid using Liberty Home Guard at all…

Avoid using Liberty Home Guard at all costs this is a terrible company to work with!! Any kind of issue takes forever to resolve and there's nothing you can do to expedite the process!

October 15, 2026
Unprompted review
Liberty Home Guard logo

Reply from Liberty Home Guard

Hello Pauline! We are very sorry to learn about the difficulties you faced. Please accept our sincere apologies. Our customer success team will reach out to you soon to address your concerns and ensure that your issue is resolved. Thank you for your feedback.

Rated 5 out of 5 stars

Understood the need

Understood the need and speedily dispatched a tech .

October 13, 2026
Unprompted review
Liberty Home Guard logo

Reply from Liberty Home Guard

Thank you for your feedback! We’re glad our team understood your needs and arranged for a technician promptly. We appreciate your trust in Liberty Home Guard! 😊

Rated 1 out of 5 stars

Had a clogged and leaky kitchen sink

Had a clogged and leaky kitchen sink. Contractor who came out, quoted $680 to snake it and replace a small piece of pipe that was easily accesible through the trap door in the basement ceiling. I called someone else because i didn't believe that such a small job would be that expensive. Other Guy snaked it for $100, no clog, no leak, kitchen sink is perfect. It's not the warranties company fault, but maybe you need to vet contractors better. The contractor didn't even take the time to really inspect the issue. Snapped a few pictures and thar was it. It's a shame that i had to pay $70 service fee for this. It's a shame, to say the least. I understand that other warranty companies may have similar issues, that's why Im debating if it's even worth having warranty. Might be time to cancel it and put the money in an account for when things go wrong. Extremely disappointed!!!

October 7, 2026
Unprompted review
Liberty Home Guard logo

Reply from Liberty Home Guard

Hello Tanja! We are deeply sorry to hear about your experience. Your feedback is invaluable to us, and we sincerely apologize for any inconvenience caused. Our customer success team will reach out to you shortly to address your concerns and ensure that your issue is resolved. Thank you for bringing this to our attention.

Rated 5 out of 5 stars

She quickly understood what I wanted…

She quickly understood what I wanted and sent me an email to accomplish the task

October 13, 2026
Unprompted review
Liberty Home Guard logo

Reply from Liberty Home Guard

Thank you for your feedback! We’re glad our team understood your needs quickly and provided a helpful solution through email. We appreciate you choosing Liberty Home Guard! 😊

Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

Very helpful!

October 12, 2026
Unprompted review
Liberty Home Guard logo

Reply from Liberty Home Guard

Thank you for your feedback! We’re happy to hear you had a positive experience with our team. We truly appreciate your support! 😊

Rated 5 out of 5 stars

Lucas was very sympathetic and helpful…

Lucas was very sympathetic and helpful about my claim. He is a credit to Liberty Guard.

October 12, 2026
Unprompted review
Liberty Home Guard logo

Reply from Liberty Home Guard

Thank you for your kind words! We’re glad Lucas showed compassion and provided helpful support throughout your claim. We truly appreciate your recognition and your trust in Liberty Home Guard! 😊

Rated 4 out of 5 stars

I was reimbursed for the full amount of…

I was reimbursed for the full amount of the technician of my choice to come out and repair my plumbing after I was dissatisfied with the result from the plumber they sent out.

October 12, 2026
Unprompted review
Liberty Home Guard logo

Reply from Liberty Home Guard

Thank you for sharing your experience! We’re glad we could help find a resolution and provide reimbursement for your plumbing repair. Your satisfaction is important to us, and we appreciate your trust in Liberty Home Guard! 😊

Rated 5 out of 5 stars

Valued Customer

I felt valued as a customer following my previous review. I received a call from a Customer Services Manager, who wanted to hear about my experience. He offered me a resolution which I was extremely satisfied with. It seems that there was a misunderstanding.

October 9, 2026
Unprompted review
Liberty Home Guard logo

Reply from Liberty Home Guard

Thank you for giving us the opportunity to make things right! We’re glad our team could address the misunderstanding and provide a resolution that left you satisfied. Your feedback means a lot to us, and we appreciate the opportunity to improve your experience! 😊

Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

Kev was very efficient in helping me…

Kev was very efficient in helping me file a claim for my AC unit.

October 11, 2026
Unprompted review
Liberty Home Guard logo

Reply from Liberty Home Guard

Thank you for your feedback! We’re glad Kev was efficient and helpful in assisting you with filing your AC claim. We truly appreciate your trust in Liberty Home Guard! 😊

Rated 1 out of 5 stars

Everything a Sham

Everything. It started with my 1st claim. I did not know about the 70.00 per claim fee was that told that when I purchased the warranty plan. Then on top of the 70.00 fee there is a 150.00-dollar diagnostic fee that is applied to your claim, and they don't cover your repair only a percentage of the cost of the repair. My first claim was for plumbing small claim for a leaking faucet. I was sent an email with name of plumber. I was told the plumber's name. I was told my service provider was David Richard Hollifield but that's not who showed up at my door. I asked the young man if he worked for David Hollifield, he told me he had no idea who David Hollifield was. Then I got a call from Sean with Liberty and allowed this guy to do a diagnostic of the issue, he wanted to take pictures of the leaking faucet ok then he proceeded to tell me he did not have time to fix the problem and would need to come back next day. Sean confirmed he would return on Saturday at 9am. When I called Saturday because no one showed up, they said that I needed to speak to a resolution team now it gets interesting. Resolution team tried to commit me to a contract for the repairs telling me that it would cost 590.65 but because My warranty that I purchased in June of 2026 was only 88 days active at this time Sept. 24th, 2026, and they would only pay a percentage of repair claim 250.00 and I would be responsible for 340.65. Still at this point I was not informed of the 150.00 diagnostic fee. I only found out about that when I decided to cancel the warranty due to miss representation on part of provider Liberty Home Guard and I felt they put me in jeopardy sending a stranger to my home and telling me it was someone else. They still proceeded to charge me the 150.00 diagnostic fee, and it was a bill from David Richard Hollified, they owe me that back because David Richard Hollifield never came to my home. Now a leaking faucet is costing me 560.00 out of pocket, I already paid 3000.00 for the home warranty. I sure you can understand why I canceled my warranty policy with Liberty Home Guard, and I would not recommend this company to no one. Now sure how they got rated number one in home warranty by news nation or anyone for that matter. My guess is New Nation is an investor is this company. If they are number one, then I don't nothing to do with Home Warranty Policies if this is the example they follow. Worst customer service, they don't answer the phone unless you are failing a claim, leave you on hold or the call hangs up. If you opt for a call back, they never return your calls. Worst company I have dealt with. No, I would not recommend Liberty Home Guard .

September 24, 2026
Unprompted review
Liberty Home Guard logo

Reply from Liberty Home Guard

Hello ! Thank you for your feedback, and we’re truly sorry to hear about your experience.
We strive for excellence and regret that we did not meet your expectations. To help us address your concerns effectively, could you please email us at support@libertyhomeguard.com with the subject "Trustpilot Review -Sally Ann Jacobs-mcphaul" Include your policy number or full name in the email so we can locate your account and expedite the resolution process. We are committed to improving your experience and hope to resolve this matter swiftly.

Rated 1 out of 5 stars

Don't be fooled by the almost perfect 5 stars

Don't be fooled by the almost perfect 5 star rating!!
I've had 3 LHG policies for over 4 years and after multiple claims, I can tell you that they are not worth the headache.
My experience with LHG and why I advise against using their services.

- Long Wait Times: It typically takes 2 to 4 weeks for them to repair, replace, or deny a claim.
- Unqualified Technicians: They often use inexperienced and sometimes unlicensed technicians.
- Fine Print Exclusions: Their contract's fine print excludes them from covering most claims, often limiting coverage to very specific portions of an appliance or system, or including clauses to minimize payouts.
- Hidden Costs: Even if a repair or replacement is approved, installation costs are usually not included.
- Unhelpful Customer Service: Representatives follow a script and lack actual knowledge about specific claims. Their "Sr Managers" and Supervisors are just the same. Common sense or active listening does not exist with any of them. You'll have to explain you dissatisfaction 5-10 times and they still will ignore your facts and just use theirs are justification to deny/lower your claim amount.
- Deceptive Practices: They mislead customers into believing their home systems and appliances are fully covered when they are not.
- Inflated Ratings: They boost their online ratings by prompting new customers for 5-star reviews immediately after purchase, which drowns out the negative reviews from customers who have actually experienced their service.
- D+ rating by the Better Business Bureau because "BBB files indicate a Pattern of Complaints regarding the claims process, customer service, and sales tactics"

September 30, 2026
Unprompted review
Liberty Home Guard logo

Reply from Liberty Home Guard

Hello Wil! We regret that your experience did not meet your expectations, and we apologize for any inconvenience you encountered. Your feedback is important to us, and we assure you that our customer success team will contact you soon to address and resolve your concerns. Thank you for taking the time to share your experience.

Rated 1 out of 5 stars

Flawed claim process, marked-up portal quotes, and restrictive settlement terms

Before purchasing a Liberty Home Guard (LHG) policy, consumers should carefully review how claim approvals, replacement quotes, maintenance record demands, and settlement agreements operate in practice.
I paid $749.99 for my policy and filed two claims during my term:
Pest Control Claim (Administrative Hurdles): After I paid a $100 claim fee, LHG stated by phone that no in-network contractor was available for weeks and instructed me to find my own. However, local contractors either required upfront estimate/inspection fees just to write a quote for LHG’s approval or refused to wait on hold for LHG’s real-time authorization before starting work. Because LHG’s process created an impractical barrier with local trades, I abandoned the claim after six weeks. LHG refunded the $100 fee since no service was provided, but only after significant time was wasted.
2-Ton AC Compressor Failure (Marked-Up Quotes & Record Demands): When my AC compressor failed, the customer portal showed replacement options with an $1,800 contribution after verification by their network technician. However, the lowest Carrier option quoted in their portal was $12,354.86—requiring $10,554.86 out of pocket. This cost was driven by substantially marked-up equipment pricing alongside an unnecessary bundled furnace replacement.
During the review, LHG demanded 10 years of prior maintenance records, even though I had only purchased the home the previous year. When I requested to apply their $1,800 contribution as Cash-in-Lieu toward an independent repair, LHG refused, citing contract clauses that give them sole discretion over Cash-in-Lieu payouts and contractor selection.
Independent Real-World Cost: I hired an independent licensed HVAC contractor who confirmed the furnace was working fine and replaced the 2-ton Carrier condenser and matching coil for $5,500 total, which is less than half of LHG's portal figure.
Settlement & Release Tactics: After I filed complaints with state regulators and the BBB, a full policy refund was offered after multiple negotiations. However, payment was conditioned on signing an unmodifiable agreement requiring pre-payment deletion of all regulatory complaints and public reviews, third-party indemnification, confidentiality, and New York legal jurisdiction. I declined to sign away my consumer rights.

August 19, 2026
Unprompted review
Liberty Home Guard logo

Reply from Liberty Home Guard

Hello ! Thank you for your feedback, and we’re truly sorry to hear about your experience.
We strive for excellence and regret that we did not meet your expectations. To help us address your concerns effectively, could you please email us at support@libertyhomeguard.com with the subject "Trustpilot Review - Grea " Include your policy number or full name in the email so we can locate your account and expedite the resolution process. We are committed to improving your experience and hope to resolve this matter swiftly

Advertisement
Rated 5 out of 5 stars

Very efficient and effective customer…

Very efficient and effective customer service.

October 8, 2026
Unprompted review
Liberty Home Guard logo

Reply from Liberty Home Guard

Thank you for your wonderful feedback! We’re glad to hear that you found our customer service efficient and effective. We truly appreciate you sharing your experience and choosing Liberty Home Guard! ⭐👏

Rated 5 out of 5 stars

Representative was very patient

Representative was very patient, knowledgeable, and professional during entire call. Wish there were more with his customer service skills. END.

October 8, 2026
Unprompted review
Liberty Home Guard logo

Reply from Liberty Home Guard

Thank you so much for your wonderful feedback! We’re thrilled to hear that our representative demonstrated patience, knowledge, and professionalism throughout your call. We truly appreciate your kind words and recognition of his outstanding customer service! ⭐👏

Rated 5 out of 5 stars

Customer service

I would like to thank you Fabio Lopez for being courteous, and helpful. He listened patiently, answered my questions clearly, and made the process much easier.

September 23, 2026
Unprompted review
Liberty Home Guard logo

Reply from Liberty Home Guard

Thank you so much for your wonderful feedback! We’re delighted to hear that Fabio Lopez was courteous, helpful, and patient throughout your experience. We’re glad he answered your questions clearly and made the process easier for you. We’ll be sure to share your kind words with Fabio! ⭐👏

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look